Saturday, March 12, 2011

BIARKANLAH CINTA AKU TERMAKTUB DI SINI


penat aku sungguh lelah..
untuk mencari cinta di balik sinar pelangi..
membelai rasa yang tersimpan dalam hati ini..
menatap pilu luka yang bersemayam di dada ini...

capek aku letih..
mendamba kasih pada yang tak sudi..
mengharap cinta yang entah bisakah untuk aku miliki..
mengharap rindu yang mampukah untuk aku terima..

sungguh aku penat..
sungguh aku letih..
andainya bisa ku dakap erat indah hatinya...
akan ku bawa ke alam cinta...
hanya aku dan dia..
namun..
kotak fikir menidakkan segalanya..

simpulan bahasa yang tercipta..
ku lerai lewat indahnya malam..
ku atur lewat cerahnya siang..
agar bisa untuk aku...
bangkit lagi..
untuk mengejar sinar pelangi...

dan ku lakarkan di sini..
segala rahsia hati..
biarkanlah.. 
cintaku termaktub di sini...

 - Prince -

0 comments: